úterý 10. ledna 2017

RAW pomazánka z avokáda


Mám ráda avokádo, v tomhle ročním období si ho moc užívám.

Tato rychlá pomazánka je moje nejoblíbenější.

Našla jsem ji mezi RAW recepty.

Já ji mažu na pečivo, takže nakonec to moc RAW není, ale pokud jste vitariáni, můžete servírovat namazané na kolečko okurky nebo cukety.



Suroviny :

1 zralé avokádo
6 cherry rajčátek
česnek podle chuti
  sůl (pro RAW stravu nerafinovaná organická)
pár kapek citronu (avokádo má tendenci na vzduchu tmavnout) 
lze přidat i bylinky
 
Postup :
 
 Avokádo rozkrojíme, odstraníme pecku a lžičkou vyloupneme od slupky. 
 U zralého avokáda to jde velmi lehce. 
 Vložíme do misky a rozmačkáme dřevěnou šťouchačkou nebo lžičkou.
Přidáme na drobno nakrájená rajčátka, česnek a sůl dle chuti.
Můžete přidat i bylinky - pažitku, bazalku, libeček.
Zakápneme citronem.
A je hotovo :o)




Zralé avokádo poznáme podle hmatu, je měkké.
 
Dočetla jsem se, že přílišné mačkání plodu škodí, má pak tendenci od pecky černat.
 
Pokud koupíte tvrdé, je dobré nechat ho dozrát spolu s jablky. 

Já to tak praktikuju ;)



Krásný den a užívejte zimy ;)

                                                              Ilona


4 komentáře:

  1. Já mám avokádo taky moc ráda. Dělám si ho obvykle rozmačkané se žervé (nebo Lučinou). Ale díky za připomenutí, tuhle variantu s rajčátky jsem chtěla taky vyzkoušet

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc dobré. I když moji chlapi dávají přednost masu před zeleninou :D

      Vymazat
  2. Moc děkuji za skvělý recept, v jednoduchosti je krása a toto má atributy pochoutky.

    OdpovědětVymazat