neděle 30. července 2017

Studená okurková polévka


Experimentuju ráda a nejlépe v duchu "co dům dal".

Se studenými polévkami zkušenost moc nemám.

Jedla jsem jednou na dovolené (ještě s rodiči) malinovou a pamatuju se, že mi to přišlo divné a nějak mě to nelákalo.

Nicméně už dnes je horko, na pondělí hlásí v našem kraji 34°C, na úterý až 38°C, a to nemá člověk na nic teplého chuť.

Doma mám několik okurků od mamky ze zahrádky.

Napadlo mě zkusit okurkovou polévku.

Tzatziky mám ráda a okurková polévka je taková variace na toto řecké jídlo.

Upravila jsem si ji podle toho, co mám doma za suroviny.



Použila jsem :

okurky
bílý jogurt
mátu 
česnek
sůl
kopr
 ocet balsamiko

Okurky jsem rozmixovala s mátou, smíchala s jogurtem, solí a bylinkami.
Pro lehce kyselejší chuť jsem přidala lžíci octa.

Okurky jsou dost vodnaté, konzistence je "polévková" a už jsem neředila.
V některých receptech uvádějí k ředění třeba acidofilní mléko.

Stačí jen pořádně vychladit a může se podávat.

V zimě bych si studenou polévku nedala, ale v létě mě to přijde jako dobrá alternativa.


A co vy a  studené polévky?

Máte oblíbený recept?



                                                 Ilona








3 komentáře:

  1. Ještě jsem žádnou nedělala. Po pravdě, jsem polévkomilec, ale studená mi přijde divná ☺ Krásné dny, M.

    OdpovědětVymazat
  2. Já nejsem obecně ani trochu polévková, takže mne studená polévka ani nenapadla. Ale ta okurková by mi asi chutnala - mám ráda okurky, jogurt i česnek....
    Hezký den

    OdpovědětVymazat