pátek 29. září 2017

Jablečník ...



... bez mléka  a vajec.

Krásný podvečer!

Včera večer jsem se chtěla pustit do nějakého koláče na dnešní snídani a svačinu do práce a do školy.

Ideálně z jablek, protože mám doma dost padavek.

Ale v lednici nebylo žádné vejce a mléka pomálu.

Naštěstí jsou recepty i bez těchto surovin.

Přiznávám, že jsem ho zkoušela poprvé a buchta je krásně vláčná, mizí rychlostí blesku.

Jablka, ořechy a skořice zkrátka k podzimu patří ;)



Recept je velmi jednoduchý, na střední kulatou formu potřebujete :

350 g nastrouhaných jablek
250 polohrubé mouky (lze míchat třeba se špaldovou)
100 ml oleje
100 g cukru
prášek do pečiva
lžička skořice
ořechy nebo rozinky podle chuti

Smícháme polohrubou mouku, prášek do pečiva, cukr, mletou skořici a posekané oříšky.
Nastrouhaná jablka smícháme s olejem, přidáme k sypké směsi a vařečkou zapracujeme. 
Pokud jsou jablka sušší, můžeme postupně přilévat olej podle potřeby. 
Těsto bude tužší konzistence, ale všechny suroviny musí být propojené.

Těsto přendáme do máslem vymazané a moukou vysypané dortové formy (nebo použijete pečící papír jako já).  
Pečeme asi 20 minut v troubě předehřátě na 175 °C. 
Povrch musí zezlátnout. 
Po vyndání z trouby necháme vychladnout. 

Můžeme posypat moučkovým cukrem nebo polít čokoládou a posypat oříšky.


 
 Užívejte babího léta!

    Ilona






4 komentáře:

  1. Mám podobný recept (http://werka13.blog.cz/1604/rezy-ze-strouhanych-jablek), jen v tom mém jsou vejce a víc cukru. Bezvaječná varianta je zajímavá, může se někdy hodit ;-)
    Hezký zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, vajíčka mi nakonec vůbec nechyběla ;) Navíc já moc ráda experimentuju.

      Vymazat
  2. Ili, koláč vypadá luxusně. Vyzkouším a díkymoc za tip!
    Krásný podzimní čas.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat