neděle 5. listopadu 2017

Listopad




Jak se máte v listopadu?

Po vichřici z minulého týdne je většina stromů skoro opadaná.

Před školou se vytvořila silná vrstva spadaného listí, museli jsme se první dny doslova brodit.

S Mikešem jsme si to užívali.

To šustění listí a chůze v něm!

Paráda!

Ale chápu, že ne všichni sdílí naše nadšení.

Někomu ulétla bílá záclona a zůstala rozprostřená vysoko v koruně stromu.

Vypadá jako bílý duch, který tu zůstal po oslavě Halloweenu.


Užíváme si i plodů podzimu v kuchyni.

Zkouším nové recepty z dýní, ale i oblíbené jablečné koláče s lehkou obměnou.

Včera přidal Mikeš do jablečníku (recept tu) pár lžic kakaa, já to po upečení polila čokoládovou polevou 
(z ledových kaštanů) a chuť úplně báječná.

Měla jsem problém uchránit kousek na večer pro babičku, která se tu zastavila.





A samozřejmě jsem taky vytáhla jehlice a pletu.

Mikeš ztratil nákrčník, tak mám aspoň možnost vyzkoušet nové druhy copánků, které mě zaujali na instagramu.



Mějte se prima a užijte si neděli.

                      Ilona


8 komentářů:

  1. Záclona na stromě mě pobavila, majiteli však do smíchu asi moc nebylo. :-)
    Jsem zvědavá, jak bude nákrčník vypadat ve finální verzi, ten vzor je totiž úžasný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na záclonu mám výhled z okna a fakt tam vlaje jako duch.
      Kolem krákorající havrani, fakt jak na Halloween...

      Vymazat
  2. Ilonko,
    Tvoje fotky jsou krásně podzimní a já si ho užívám...
    I v těch nánosech spadaného listí moc ráda chodím, šustím si a mám ráda ten podzimní vzduch, který se prolíná s vůní právě spadaného listí...takže já vaše nadšení sdílím!!!!
    Plody podzimu moc hezky zpracováváte- polevu z ledových kaštanů- tu mám moc ráda!!
    A těším se na nákrčník..
    hezkou neděli (a hlavně- už nefouká!!!)
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, podzim mám moc ráda (asi že jsem se právě v listopadu narodila).
      Pro ty barvy, vůně, počasí - už není takové vedro, i ty mlhy mám ráda.
      Nákrčník určitě ukážu ;)

      Vymazat
  3. Ilonko, moc hezky si ten listopad užíváte!
    Jen tak dál!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Nějak ten čas rychle utíká - mám pocit, že podzim teprve začal a on už je vlastně za půlkou a pomalu se blíží advent...
    Jablečník vypadá skvěle - upravený se hodně podobá řezům ze strouhaných jablek, které peču já (zrovna před chvíli manžel dojedl poslední kousek ;-))
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, letí to opravdu rychle. My máme pořád nějaké akce, v práci fofry, utíká to o to víc.
      Ještě jsem si pořádně nezvykla na podzim a už všude útočí vánoce ;)

      Vymazat