sobota 11. listopadu 2017

Svatý Martin


 
Mikeš je lehce marod a už se doma nudí.

Je potřeba ho zabavit.

Dnes jsem mu zkrátila dlouhou chvíli pečením.

Stejně jako každý rok chystáme rohlíčky na svatého Martina.

Mám je místo narozeninového dortu ;)



 Dělám je podle receptu Moniky Brýdové.


Svatomartinské podkovy
 

400g polohrubé mouky 
 250g másla (pokojové teploty)  
150ml zakysané smetany 
 špetka soli 
 

Náplň : preferuju povidla, ale můžete použít ořechy, mák, tvaroh
 

Moučkový cukr na obalení
 

Zpracujeme těsto.  

Vytvoříme váleček, z něj 8 stejných částí a vytvoříme 8 koulí.
Z každé z nich pak placku.  
Placku rozdělíme na 4 díly, na těsto dáme náplň a motáme rohlíčky.  

Potřeme žloutkem a vložíme do trouby předehřáté na 180st.  

Pečeme 15-20 minut.   

Ještě horké rohlíčky obalíme v moučkovém cukru.








K radostem dnešního dne nepatří jen husa, koláčky nebo podkovy, ale i víno.

My jsme to svatomartinské otevřeli v 11 h a 11 minut a zakousli k němu právě upečené podkovy.

Víno je na můj vkus kyselejší, sladké pečivo to vyvážilo ;)



Užijte si dnešní den, všude je plno akcí.

Svatomartinské husy, průvody, ochutnávky letošních vín.

A hlavně buďte spolu ;)



Ilona





8 komentářů:

  1. Také jsme pekla, husička bude zítra, Martíka máme doma, jen to svatomartinské vínko nám chybí :). Přeju krásnou sobotu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono to mladé vínko ještě není ono. Husička a něco sladkého na zub stačí ;)
      Všechno nej Martínkovi k svátku.

      Vymazat
  2. Ilonko, chválím rohlíčky a moc gratuluji k narozeninám!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ilonko, přeji ti vše nej k narozeninám. Mikešovi rychlé uzdravení.
    Víno se nekonalo, ale rohlíčky jsme měli. I sníh poletoval, když jsem jela na kole. Asi budu muset zvážit řetězy:-))
    Krásnou neděli.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohunko, děkuju.
      U nás jen pršelo a bylo už opravdu listopadově.
      Řetězy na kolo mě pobavily ;)

      Vymazat
  4. Rohlíčky vypadají úžasně (taky preferuju povidla ;-)), jen víno bych si k nim nedala, k tomu mám raději něco slaného. Já víno dneska neměla vůbec - pobolívá mne hlava (asi změna počasí) a na to není víno dobrá medicína.
    Všechno nejlepší k narozeninám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuju.
      Já při změně počasí trpím na migrény, tak soucítím s tebou.

      Vymazat