neděle 17. prosince 2017

Skalický trdelník


V sobotu se muž zúčastnil moravsko - slovenského běhu z Hodonína do Skalice.

Dovezl nám sladký suvenýr v podobě Skalického trdelníku.

Ráno jsem neodolala a zakrojila :o)

Jí se to samo!



Je to kynutý výrobek sypaný cukrem a oříšky, typický pro oblast Záhorie.

Jeho výroba se datuje od 19. století, později se začal šířít po místních jarmarcích.

Získal ochrannou známku EU a je pro městečko Skalica turistickým lákadlem.

Na etiketě je vidět známý pohled s románskou rotundou sv. Jiří.




Skalica je moc hezké městečko, Mikeš tu byl poprvé ještě v kočárku (a samozřejmě vlakem).

Dočetla jsem se, že se dá jet i z Otrokovic lodí po Baťově kanále, ale přístaviště je kus od města.

Nicméně jako tip na výlet, v sezonu až bude tepleji, to není k zahození.


Krásný zbytek neděle a pokud máte sníh, užijte si ho.

U nás teď spadly asi dvě vločky :o)

Ale v Čechách jste na tom lépe.


                      Ilona





4 komentáře:

  1. Ilonko, děkuji za typ i poučení!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co jsem jedla trdelníky u nás, je to tenké, spíš křupavé těsto. Tento je jiný, opravdu nadýchaný ;)

      Vymazat
  2. Že existuje Skalický trdelník, navíc s ochrannou známkou, jsem netušila. V Praze je teď v centru trdelníků všude plno, zvlášť teď na vánočních trzích. Ale prodávají se i v létě - to je myslím prodávali se zmrzlinou, teď jsem je viděla plněné šlehačkou. Ale nejsou s oříšky, jen se skořicí (pokud už zas neinovovali ;-))
    hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, trdelníky se zmrzlinou jsme viděli v Krumlově. Upřímně, mě to přišlo už moc :o)

      Vymazat