pondělí 12. února 2018

Domácí balkánský sýr


Postupně do našeho jídelníčku zařazuju více doma vyrobených potravin.

Balkánský sýr je další z nich. 

U nás frčí hlavně v létě, ale ani teď není třeba šopský salát k zahození ;)



  Postup je velmi jednoduchý.

 Potřebujete :

 1x tvrdý tvaroh
1l vody
35g soli

Tvaroh vložíte do uzavíratelné misky a zalijete osolenou vodou tak, aby byl úplně potopený. 

Misku pevně uzavřete a nechte v lednici týden uležet. 

Hotovo.

Slanost sýra si samozřejmě můžete upravovat sami, kdo má rád slanější, dá soli více.

   
 Já budu mít salát na svačinu.

Máme prázdniny, takže pohoda, veget, tvoření, výlety, co počasí dovolí.


Krásný začátek týdne!

    Ilona



 

8 komentářů:

  1. Ilonko,
    super jedeme na stejné vlně :-)
    Zkusím !
    Já zase mám vyzkoušenou výbornou paštiku - recept zde:
    http://revedevivre.blogspot.cz/
    Mikešovi i tobě krásné jarní prázdniny :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Recept znám, už jsem podle něj párkrát "vařila". Mám balkánský sýr moc ráda a saláty s ním jakbysmet. Tak si nechte chutnat a užívejte si pohodičku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těším se, že ho využijeme hlavně v létě, až bude domácí zelenina. Teď to nemá ty správdé grády ;)

      Vymazat
  3. Ilonko, děkuji za typ. Balkán používám denně, tak proč nevyzkoušet vlastní!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, určitě vyzkoušej, u nás už zmizel ;)

      Vymazat
  4. Jednoducho a určite dobre si urobila ... Ilonka, syr si určite urobím, ďakujem za recept ... :)

    OdpovědětVymazat