pátek 2. února 2018

Hromnice


Krásný pátek!

Dnes jsou Hromnice, podle pranostik o hodinu více.

A je to opravdu znát, že je déle světlo.

Ráno ve 4h mě budí zpěv ptáků.

Nezvyk :o)

Sice podle starých obyčejů se nemá šít, tančit ani pracovat, ale volno dnes měly jen děti 
(samozřejmě pokud nemáte dovolenou).

I když se Mikeš ptal, jestli Hromnice nejsou státní svátek.

Já tedy stále v pracovním procesu.
 


K obědu osmažený celer, jen kaše už od večeře nezbyla.

Aby to nebylo suché, udělala jsem di dip z jogurtu, hořčice a kopru.

Zkoušela jsem těstíčko z vajec, kukuřičné krupice a bylinek a bylo to dobré.

Takhle se dá jíst s chlebem i po studenu.

A celer obsahuje velké množství éterických olejů, které mají
antibakteriální účinky.

A to se v zimě hodí, zvlášť v období chřipek a nachlazení.


Užijte si víkend!

Blíží se masopust a už začínají s ním spojené různé akce, těším se.

Ilona


 

6 komentářů:

  1. Už je s tím prodloužením dne načase - chodit do i z práce po tmě mne krajně nebaví. Snad další týden nebudu muset zůstávat přes čas (jako většinu ledna), abych si trochu toho světla cestou domů užila :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Veru ... aj ja som si všimla, že dni sú o čosi dlhšie ... teším sa z toho ... Tvoj obed vyzerá veľmi chutne ... pozdravujem ... L.

    OdpovědětVymazat
  3. Je pravda, že světla opravdu přibylo, hurá!
    A ten celer, ten vypadá hodně dobře.
    Ilonko, měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fajn, že?
      Nám do rána nasněžilo, je to veselejší.

      Vymazat